Přednášky
Pedagogický přístup a organizace didaktického procesu (edukace, učení se novým poznatkům a dovednostem) (Vachková 3)
Proces učení jako aktivní proces od narození do konce života; trvalý nedostatek potřebných informací u klientů/pacientů; úzkost, strach, obavy jako celostní reakce na nedostatek informac í; vztah adekvátně informovaného klienta/pacienta a kvality péče. (Vachková 3)
Praktická cvičení a semináře
Vyučující:
Mgr. Eva Vachková, Ph.D.
Semináře
Ošetřovatelské zhodnocení individuální potřeby edukace u klienta/pacienta. Principy pro vytvoření edukačního plánu, stanovení cílů edukačního plánu, výběr edukačních metod a postupů, aplikace nových znalostí a dovedností pacientem (zopakování, předvedení), volba místa a času pro edukaci, vyhodnocení efektivity edukace. Učební pomůcky v teorii a praxi vyučování a učení.
Moderní technické prostředky vyučování. Témata a plány edukace výuky. Metody edukace jednotlivce. Metody výuky skupiny. Studium případu. Debaty. Hraní rolí. Seminář. Přednáška.
Předmět je koncipován jako praktický. Je součástí komplexu předmětů z oblasti ošetřovatelských dovedností.
Poskytuje základní informace z didaktiky a procvičuje jejich praktickou aplikaci při edukací nejen klientů/pacientů, ale i ošetřovatelského personálu.