Charles Explorer logo
🇨🇿

Edukace v ošetřovatelství

Předmět na Lékařská fakulta v Hradci Králové |
FOP041

Sylabus

Přednášky

Pedagogický přístup a organizace edukačního procesu (edukace, učení se novým poznatkům a dovednostem); proces učení jako aktivní proces od narození do konce života. (Vachková 3)

Potřeba dostatečné informovanosti klientů/pacientů; úzkost, strach, obavy jako celostní reakce na nedostatek informací; vztah adekvátně informovaného klienta/pacienta a kvality péče.  (Vachková 3)

Praktická cvičení a semináře

 Vyučující

Mgr. Eva Vachková, Ph.D.

Ošetřovatelské zhodnocení individuální potřeby edukace u klienta/pacienta. Principy pro vytvoření edukačního plánu, stanovení cílů edukačního plánu, výběr edukačních metod a postupů,  aplikace nových znalostí a dovedností pacientem (zopakování, předvedení), volba místa a času pro edukaci, vyhodnocení efektivity edukace. Učební pomůcky v teorii a praxi vyučování a učení.

Moderní technické prostředky vyučování. Témata  a plány edukace výuky. Metody edukace jednotlivce. Metody výuky skupiny.

Studium případu. Debaty. Hraní rolí. Seminář. Přednáška.

Anotace

Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický celek. Uvádí studenty do problematiky výchovy a vzdělávání, na kterém se budou po studiu ve specifických podmínkách své profese podílet (při edukaci pacientů a jejich blízkých, ve zdravotní výchově obyvatel, při přípravě vzdělávacích akcí, v rámci vzdělávání zdravotnických pracovníků apod.).

Hlavním cílem předmětu je, aby studenti porozuměli pedagogickým jevům a procesům v ošetřovatelské praxi a aby uměli pacienty účinně edukovat a dovedli na ně výchovně působit, a to s respektováním jejich vývojových i individuálních zvláštností.