Charles Explorer logo
🇬🇧

Education in Nursing

Class at Faculty of Medicine in Hradec Králové |
FOP041

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Přednášky

Pedagogický přístup a organizace edukačního procesu (edukace, učení se novým poznatkům a dovednostem); proces učení jako aktivní proces od narození do konce života. (Vachková 3)

Potřeba dostatečné informovanosti klientů/pacientů; úzkost, strach, obavy jako celostní reakce na nedostatek informací; vztah adekvátně informovaného klienta/pacienta a kvality péče.  (Vachková 3)

Praktická cvičení a semináře

 Vyučující

Mgr. Eva Vachková, Ph.D.

Ošetřovatelské zhodnocení individuální potřeby edukace u klienta/pacienta. Principy pro vytvoření edukačního plánu, stanovení cílů edukačního plánu, výběr edukačních metod a postupů,  aplikace nových znalostí a dovedností pacientem (zopakování, předvedení), volba místa a času pro edukaci, vyhodnocení efektivity edukace. Učební pomůcky v teorii a praxi vyučování a učení.

Moderní technické prostředky vyučování. Témata  a plány edukace výuky. Metody edukace jednotlivce. Metody výuky skupiny.

Studium případu. Debaty. Hraní rolí. Seminář. Přednáška.

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický celek. Uvádí studenty do problematiky výchovy a vzdělávání, na kterém se budou po studiu ve specifických podmínkách své profese podílet (při edukaci pacientů a jejich blízkých, ve zdravotní výchově obyvatel, při přípravě vzdělávacích akcí, v rámci vzdělávání zdravotnických pracovníků apod.).

Hlavním cílem předmětu je, aby studenti porozuměli pedagogickým jevům a procesům v ošetřovatelské praxi a aby uměli pacienty účinně edukovat a dovedli na ně výchovně působit, a to s respektováním jejich vývojových i individuálních zvláštností.