Cíle zdravotnické informatiky, odborné společnosti, etický kodex.
Data, informace, reklama.
Zdroje informací, bibliografický záznam.
Vědecké informace a výzkum.
Hodnocení odborně orientovaných informací.
Reklama.
Telemedicína.
Databáze ? obecné požadavky na databáze, možnosti jejich využití ve zdravotnictví.
Signály a indikátory ve zdravotnictví.
Databáze užívané v praxi, ochrana osobních údajů.
Nemocniční informačn í systém.
Ambulantní informační systémy + systém IZIP.
Zdravotnická statistika.
Marketing ve zdravotnictví.
Informační zdroje v klinické biochemii.
rámci předmětu je diskutován etický kodex zdravotnické informatiky, kategorizace informačních zdrojů a způsob, jak je nalézt a jak hodnotit jejich užitečnost pro zpravování konkrétní tematiky (včetně informací umístěných na webu). Dále je diskutována i informační hodnota reklamy a způsob její regulace, principy telemedicíny, databáze (požadované vlastnosti, způsob zadávání dat, praktická schopnost umět pracovat s databázemi) a jejich použití ve zdravotnictví (na příkladech v současnosti fungujících databází jako jsou nemocniční informační systémy, databáze zdravotních pojišťoven, databáze u analytických přístrojů apod.). Probírány jsou i informační zdroje v klinické, forenzní a analytické toxikologii. Dále je vysvětlován význam zdravotnické statistiky a její limity, ukazatele zdravotního stavu, indikátory a jejich použití při hodnocení zdravotní péče. Část seminářů je zaměřena na získávání vědecké informace ? způsob získávání odborných sdělení a využívání celotextových a bibliografických databází. Menší část výukových hodin je věnována základům marketingu, ve kterých je vyloženo, jak lze informace použít k získávání povědomí o vlastní společnosti a jakým způsobem je možné užít zdravotnické informace při vytváření marketingového mixu.
Předmět je ukončen zápočtem. Pro získání zápočtu musí student úspěšně napsat seminární práci na zadané téma a účastnit se seminářů.
.