Přednášky
Farmaceutická péče u pacientů s onemocněním gastrointestinálního traktu.
Farmaceutická péče u pacientů s infekcí I.
Farmaceutická péče u pacientů s infekcí II.
Farmaceutická péče u pacientů s bolestí I.
Farmaceutická péče u pacientů s bolestí II.
Farmaceutická péče u pacientů s bolestí III.
Řešení lékových interakcí v praxi lékárníka I.
Řešení lékových interakcí v praxi lékárníka II.
Řešení lékových interakcí v praxi lékárníka III.
Farmaceutická péče u pacientů s onemocněním dýchacích cest.
Farmaceutická péče u pacientů s alergickou rýmou.
Farmaceutická péče u pacientů s revmatickým onemocněním.
Farmaceutická péče u pacientů s diabetem mellitem.
Farmaceutická péče u pacientů s kardiovaskulárním onemocněním.
Maximalizace účinku a minimalizace rizik farmakoterapie vhodnou volbou potravy, nápojů, doplňků stravy.
Prevence infekčn ích onemocnění, cestovní medicína v praxi lékárníka.
Maximalizace účinku a minimalizace rizik farmakoterapie řešením lékové adherence.
Farmaceutická péče u pacientů s osteoporózou a u menopauzálních žen.
Farmaceutická péče u pacientů se symptomy dolních močových cest, erektilní dysfunkcí nebo inkontinencí.
Farmaceutická péče u pacientů s depresí, úzkostí, nespavostí.
Farmaceutická péče u vybraných neurologických onemocnění.
Farmaceutická péče u seniorů.
Farmaceutická péče v těhotenství a při kojení.
Farmaceutická péče v pediatrii.
Farmaceutická péče v dermatologii.
Farmaceutická péče v homeopatii.
Adiktologická péče v lékárně, abúzus alkoholu a možnosti managementu lékové závislosti.
Praktická cvičení
Aplikační pomůcky pro pacienty s astma bronchiale a CHOPN včetně selfmonitoringu.
Aplikační pomůcky pro pacienty s diabetem mellitem včetně selfmonitoringu.
Aplikační formy léčivých přípravků.
Semináře
Samoléčení u pacientů s onemocněním gastrointestinálního traktu.
Samoléčení u pacientů s horečkou, nachlazením, rýmou, bolestí v krku, kašlem.
Samoléčení u pacientů s kožními a urogenitálními obtížemi, alergiemi, očními obtížemi.
Farmaceutická péče u pacientů s bolestí včetně samoléčení.
Farmaceutická péče u pacientů s kardiovaskulárním onemocněním (měření krevního tlaku, odhad kardiovaskulárního rizika, lékové problémy kardiovaskulárních léčiv).
Řešení lékových interakcí v praxi farmaceuta.
Farmaceutická péče u seniorů – případy z praxe.
Farmaceutická péče u pacientů s depresí, úzkostí, nespavostí včetně samoléčení.
Farmaceutická péče u pacientů s kardiovaskulárními a metabolickými onemocnění.
Farmaceutická péče u polymorbidních pacientů.
Dispenzační seminář I.
Volitelný seminář.
Zápočtový test.
Praktický nácvik s pacientem
Praktický nácvik s pacientem I.
Praktický nácvik s pacientem II.
Praktický nácvik s pacientem III.
E-learning
Farmaceutická péče u respiračních symptomů – podpůrná terapie respiračních infekcí
Farmaceutická péče u pacientů užívajících antikoagulancia
Farmaceutická péče u pacientek užívajících antikoncepci
Farmaceutická péče u pacientů užívajících antibiotika
Farmaceutická péče u pacientů s obezitou a nadváhou
Vybrané aspekty kardiovaskulárních onemocnění: Fibrilace síní
Vybrané aspekty kardiovaskulárních onemocnění: Dyslidémie
Vybrané aspekty kardiovaskulárních onemocnění: Kouření
The pharmaceutical care is based on an individual approach to the patient, it is focused on patient´s pharmacotherapy and the management of drug-related problems. The fundamental idea of the subject is to acquire knowledge and skills which stimulate the promotion of the effective, safe, and cost-effective pharmacotherapy.
The aim is to learn how to use principles and tools of pharmaceutical care in specific nosology units, symptoms, and various groups of patients and thus contribute to the individualization of the therapy in order to optimize health outcomes related to pharmacotherapy. Students are learned how to coordinate patient´s self-medication and its risks arising from, how to maximize the effect of the therapy and minimize its risks and search for the possibilities of rational management of medication non-adherence and other drug-related problems.
Additionally, practical exercises are focused on correct use of application and self-monitoring aids, simple or complex drug forms, and simple diagnostic tests. Interactive seminars are focused on examples from clinical practice and training of individual pharmaceutical care algorithms.
Training of dispensing activity takes place in a pharmacy simulator and the audio-video technology is used.