Stručný nástin obsahu kursu:
1. Úvod – „Pokročilá / aplikovaná mikroekonomie“, Tržní selhání.
2. „Tržní síla“, Diferenciace produktů (různými formami).
3. Aspekty umístění a diferenciace (Spatial and Location Competition).
4. Vertikální a horizontální struktury.
5. Tichá spolupráce a jak se jí dosahuje.
6. Síťové externality, standardizace a kompatibilita výrobků a systémů..
7. Konkurence versus tržní síla – netriviální vztahy.
8. Časové faktory v tržních vztazích.
9. Právní rámec v tržních vztazích.
10. Základy teorie kontraktů, Strategické aliance, Slučování (mergers).
11. y teorie firmy. Kontroly dealerských cen a exklusivní teritoria.
12. Investice do strategického zavádění nových technologií.
Kurs se věnuje vysvětlením použití ekonomických modelů na chování firem - to se totiž může velmi lišit od toho, co bychom čekali po přečtení základních učebnic Ekonomie a na základě čisté teorie. Kurs se proto věnuje zejména těm aspektům, které způsobují, že se firmy chovají často zdánlivě odlišně.