JJB 527: Strategie a finanční management marketingu I, zimní semestr 2015
Přednášející: JUDr. Petr Majerik
Kdy: úterý 8:00 - 9:20
Anotace: Posluchači se seznámí s ekonomickým prostředím, v němž dochází k vytváření komunikačních a marketingových strategií a s jejich hlavními aktéry (zadavateli, realizátory - mediálními agenturami a jednotlivými typy médií). Dále by si měli osvojit samotný proces tvorby mediální strategie: znalost značky, produktu, stanovení plánovaných cílů, stanovení rozpočtu, definici cílové skupiny, vytvoření komunikační a mediální strategie (v návaznosti na strategii marketingovou), stanovení komunikačního plánu, včetně regionality, načasování atd. Na konkrétních ukázkách z praxe si posluchači ověří přípravu a realizaci konkrétních kampaní. 1. hodina Seznámení s kurzem, zadanou literaturou, výstupy z kurzu a úvod do celkové problematiky 2. hodina Mediální trh v ČR - (hlavní média, jejich charakteristika, výhody a nevýhody). 3. hodina Základní mediální pojmy - Definice základních mediálních pojmů (GRP´s, CPT, OTS, Reach,…) a způsoby jejich výpočtu. Příklady využití v praxi.
Povinná literatura: KATZ, Helen E. The media handbook: a complete guide to advertising media selection, planning, research, and buying. 4th ed. New York: Routledge, 2010, xii, 212 s. ISBN 978-0-415-87354-3. 4. hodina Zadání mediální kampaně - Struktura mediálního zadání. Proces zadávání mediální kampaně a jeho specifika.
Povinná literatura: KATZ, Helen E. The media handbook: a complete guide to advertising media selection, planning, research, and buying. 4th ed. New York: Routledge, 2010, xii, 212 s. ISBN 978-0-415-87354-3. 5. hodina Tvorba mediální strategie - Jednotlivé náležitosti mediální strategie. Vzájemné vazby mezi nimi. Specifika a příklady úspěšných strategií z praxe
Povinná literatura: KATZ, Helen E. The media handbook: a complete guide to advertising media selection, planning, research, and buying. 4th ed. New York: Routledge, 2010, xii, 212 s. ISBN 978-0-415-87354-3. 6. hodina Detailní plánování reklamní kampaně - Kritéria výběru nejvhodnějších médií a intramediální rozhodování
Povinná literatura: KATZ, Helen E. The media handbook: a complete guide to advertising media selection, planning, research, and buying. 4th ed. New York: Routledge, 2010, xii, 212 s. ISBN 978-0-415-87354-3. 7. hodina Ukázka případové studie tvorby reklamní kampaně - Pozvaný host, marketingový ředitel významného inzerenta, představí případovou studii tvorby reklamní kampaně 8. hodina Mediální výzkumy - Přehled hlavních výzkumů, používaných při plánování reklamních kampaní (TV metrový výzkum, Media Projekt, Net Monitor, TGI,…)
Povinná literatura: TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 293 s. ISBN 978-80-7367-683-4. 9. hodina Mediální reporting a mediální audit - Vyhodnocení kampaní. Role mediálního auditu, problematika výběrových řízení na mediální agenturu. 10. hodina Prezentace Seminární práce na téma Mediální strategie v týmech a její vyhodnocení II - Studenti budou prezentovat mediální strategie, vypracované v 3 až 5členných týmech. Následně proběhne jejich hodnocení formou společného brainstormingu 11. hodina Prezentace Seminární práce na téma Mediální strategie v týmech a její vyhodnocení I - Studenti budou prezentovat mediální strategie, vypracované v 3 až 5členných týmech. Následně proběhne jejich hodnocení formou společného brainstormingu 12. hodina Závěrečný test 13. hodina Zpětná vazba k výsledkům seminárních prací a testu - Zhodnocení osvojené problematiky, objasnění nejčastějších omylů, zpětná vazba
Anotace: Posluchači se seznámí s ekonomickým prostředím, v němž dochází k vytváření komunikačních a marketingových strategií a s jejich hlavními aktéry (zadavateli, realizátory - mediálními agenturami a jednotlivými typy médií). Dále by si měli osvojit samotný proces tvorby mediální strategie: znalost značky, produktu, stanovení plánovaných cílů, stanovení rozpočtu, definici cílové skupiny, vytvoření komunikační a mediální strategie (v návaznosti na strategii marketingovou), stanovení komunikačního plánu, včetně regionality, načasování atd.
Na konkrétních ukázkách z praxe si posluchači ověří přípravu a realizaci konkrétních kampaní.