Charles Explorer logo
🇨🇿

Komerční marketing

Předmět na Fakulta sociálních věd |
JJB228

Sylabus

Témata přednášek od ZS 2015/2016

1.     Komunikace, komunikační agentura (reklama, reklamní agentura) -       Co je to komunikace a jak funguje -       Základní prvky fungování komunikace -       Subjekty na reklamním trhu a jejich vzájemné vztahy - komerční a nekomerční -       Právní rámec fungování komunikačního/reklamního průmyslu -       Komunikační agentura, její struktura a organizace (+ historický vývoj až k současnému stavu)

2.     Kreativita & média -       Jednotlivé komunikační disciplíny -       Kreativní řešení kampaní: co všechno je "kreativita", nové trendy -       Role médií v reklamě -       Nová, alternativní média vs. tradiční média -       Silné a slabé stránky jednotlivých mediálních formátů, který kdy použít -       Hodnocení kreativních nápadů

3.     Tvorba komunikační strategie + Kreativní brief -       Zdroje pro tvorbu komunikační strategie -       Jednotlivé fáze vývoje komunikační strategie a jejich posloupnost a provázanost -       Kreativní brief a jeho části -       Kreativní brief jako podklad pro kreativní vývoj -       Druhy kreativního briefu a příklady jejich použití

4.     Brand Building -       Co je to značka, historie jejich vzniku -       Role reklamy v budování značek -       Brand Positioning & Strategy -       Značky produktů a služeb -       Brand architecture -       Co definuje značku -       Oceňování značek

5.     Cílová skupina, měření v reklamě -       Základní pojmy o cílových skupinách -       Rozlišování a segmentace cílových skupin při tvorbě integrované komunikační strategie -       Jak se cílové skupiny rozhodují -       Behaviorální ekonomie a její pohled na rozhodovací procesy -       Měření v reklamě -       Jaké parametry se sledují a proč

6.     Produkce -       Výroba reklamní kampaně -       Tisková produkce, reklamní předměty -       Digitální produkce -       Audio video produkce, výroba TV spotu -       Produkce eventů & promotion -       Ekonomické aspekty produkce

7.     Praktické příklady a ukázky komunikačních strategií a kampaní -     Klíčové body při vytváření komunikační kampaně -     Cílová skupina, insight, big idea, kreativní koncept, media mix, timing -     Výběr case studies

8.     Co je to sociální marketing -      Sociální marketing a jeho nástroje -      Srovnání sociálního a komerčního marketingu, jejich specifika -      Marketingový plánovací proces -      Behaviorální cíle, bariéry a motivátory

9.     Role agentury v sociálním marketingu -       Přidaná hodnota reklamní agentury v sociálním marketingu -       Podoby spolupráce agentur a neziskového sektoru -       Financování sociálních kampaní -       Fundraising a jeho podpora reklamní kampaní -       25 způsobů jak dělat reklamu a které z nich jsou vhodné pro sociální marketing -       Efektivita sociálních kampaní

10.  Moderní marketingové trendy, Co hýbe marketingovou komunikací

21.století -     Porozumění cílovým skupinám a jejich motivacím -     Online komunikace a vliv sociálních sítí -     Brand building - nové výzvy v

21. století

11.  Corporate Social Responsibility -       CSR vs. filantropie -       Role CSR v budování značky -       Zásady kvalitní CSR strategie -       Investice do CSR a jejich návratnost; CSR jako business model -       Externí a interní komunikace CSR aktivit -       Zapojení zákazníků, zaměstnanců a společnosti

Anotace

Výuka je koncipována v přímé návaznosti dvou souvisejících témat komerční a nekomerční marketingové komunikace (předmětů Komerční marketing a Nekomerční marketing). Posluchači se postupně seznámí s tím, jakou mají strukturu a jak fungují komunikační agentury, jak jsou diferencovány jednotlivé složky komunikace, které ovlivňují jednak vznik, vývoj a pozici značek a produktů, dále image i aktivity komerčních a nekomerčních subjektů.

Na konkrétních příkladech bude prezentován proces komunikace jednotlivých subjektů od zadání, přes tvorbu strategie, výběr médií, kreativní řešení, produkci a realizaci, včetně vyhodnocení účinnosti jednotlivých reklamních akcí. Posluchači budou mít možnost aplikovat získané znalosti v případové studii s reálným zadáním pro komerční i neziskový sektor.

Předmět je povinný pro dobíhající akreditaci MKPR, v reakreditaci pro studenty od roku 2015/16 je nahrazen předmětem Komerční a nekomerční marketingová komunikace JJB401.