Osnova výuky
1. Úvod do předmětu
2. Zadání průzkumu (research brief)
3. Realizace průzkumů bez agentury
4. Proces agenturního průzkumu a jeho kritické body
5. Prezentace výsledků sociologického průzkumu zadavateli
6. Pokročilé nástroje kvalitativního dotazování v marketingovém výzkumu
7. Praktikum
8. Pokročilé nástroje zpracování dat z kvantitativního dotazování v marketingovém výzkumu
9. Crowdsourcing - výzkum prostřednictvím on-line komunit
10. Neuromarketing a jeho aplikace pro potřeby sociologického výzkumu
11. Prezentace semestrálních prací -
1. část
12. Prezentace semestrálních prací -
2. část
13. Uzavření předmětu, zápočet Podmínky k udělení KZ: závěrečný test ze zadané literatury (min 60%) vypracování (odevzdání a prezentace) seminární práce + účast na konzultacích k práci. Seminární práce - jedná se o týmovou práci. V prvním týdnu výuky si studenti utvoří pracovní týmy a v druhém týdnu výuky závazně nahlásí téma, které budou chtít zpracovat. V rámci
11. a
12. přednášky bude probíhat workshop semestrálních prací, kde každý tým bude prezentovat svoji práci svým kolegům. Práce bude zpracována ve wordu, který se bude odevzdávat a v poverpointové prezentaci, jež bude sloužit jako pomůcka při prezentování práce.
Výuka navazuje na předmět Propedeutika sociologických výzkumů. Posluchači by si měli dále prohloubit znalosti kvantitativních a kvalitativních výzkumů v marketingové komunikaci a využití jejich výsledků.
Dále se výuka zaměří na práci sociologických agentur, ekonomii sociologického výzkumu, kvantitativní výzkumy v akademické tradici a v marketingovém výzkumu, reprezentativitu a výběry, operacionalizaci a způsoby dotazování, pravidla dobrého dotazníku, interpretaci výsledků, atd. Z téhož důvodu se na výuce významně podílejí přední odborníci z různých výzkumných agentur.