Předmět je organizován formou společného úvodního setkání a následných individuálních konzultací.
Společné úvodní setkání v LS 2021/2022: podle dohody, Google Meet meet.google.com/heb-wmye-kcx
Individuální konzultace : rozprava nad odevzdaným esejem ve vztahu k tématu doktorské práci a odborné literatuře, studenti se zapisují k vypsaným termínům rozprav ve zkouškovém období v SISu
Zadání eseje:
Jméno Příjmení:
Téma: Metodologie výzkumů v oblasti xxxxxxx 1) Definujte pojem „metodologie výzkumu“ s důrazem na propojenost mezi metodologií jako filozofií (paradigmatické stanovisko) a metodologií jako technikou (praktický postup při výzkumu).
Hendl, J. (2008) Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál. Kapitoly 1 a 4.
Hammersley, Martyn (2011) Methodology, who needs it? London: Sage.
Kuhn, T (1997) Struktura vědeckých revolucí. Praha: OIKOYMENH.
Ochrana, František (2009) Metodologie vědy. Úvod do problému. Praha: Karolinum.
Creswell, John. W. (2007) Qualitative Inquiry and Research Design. London: Sage. Kapitola 1,2,4. 2) Proveďte metodologickou reflexi předloženého výzkumu.
Zaměřte se na provázanost paradigmatické pozice a výzkumných otázek. Jsou výzkumné otázky cestou k řešen í výzkumného problému? Proč tomu tak je/není? Je zvolená metoda cestou ke zodpovězení otázek? Proč tomu tak je/není? 3) Proveďte metodologickou reflexi vlastního plánovaného výzkumu.
Objasněte, jaké je vaše paradigmatické stanovisko (jaké zahrnuje ontologické a epistemologické předpoklady), jaký je výzkumný problém a jaká je metoda výzkumu a vysvětlete vazbu mezi těmito prvky.
Vysvětlete, zda a jak metodologická reflexe doporučeného textu pozměnila plán metodologie vašeho doktorského projektu.
The course strives to illuminate the position methodology has in the process of scientific knowledge production. The students will be encouredged to deepen their understanding of methodology in general as well as in case of their particular doctoral projects.