VÝVOJOVÉ TRENDY MODERNÍCH MÉDIÍ
\r\n1. Dějiny médií po válce - hodina nula
- proměna vnímání médií
- média a stát
Koncerny
- Bagdikian: Media Monopoly
- média jako produkt a oblast podnikání
Etapa zkrocené televize
- regulace a kritický pohled
Duální systém a počínající dominance komerčního vysílání
- měnící se postavení PSB
2. Vznik silných reklamních agenur
Instrumentalizace médií a politika (magnáti)
- refeudalizace veřejné sféry (Habermas)
Decentralizace žurnalistické produkce
- profesionalizace, de-profesionaliazce,
- postmoderna a konec velkého vyprávění (souběh interpretací)
Konvergence médií a technologické proměny produkce
- CNN efekt
- stírání tradiční typologie médií
3. Internetizace: nové vzorce komunikačních toků
- Bordewijk, Khan (Dijk- Network Society)
- online žurnalistika
Globalizace obsahů (reality show)
- dekontextualizace, kulturní imperialismus
- dekonstrukce konceptu globalizace; glokalizace
\r\n\r\n","inLanguage":"cs"}]}
VÝVOJOVÉ TRENDY MODERNÍCH MÉDIÍ 1. Dějiny médií po válce - hodina nula- proměna vnímání médií- média a stát Koncerny - Bagdikian: Media Monopoly- média jako produkt a oblast podnikání Etapa zkrocené televize - regulace a kritický pohled Duální systém a počínající dominance komerčního vysílání- měnící se postavení PSB 2.
Vznik silných reklamních agenurInstrumentalizace médií a politika (magnáti)- refeudalizace veřejné sféry (Habermas) Decentralizace žurnalistické produkce- profesionalizace, de-profesionaliazce, - postmoderna a konec velkého vyprávění (souběh interpretací) Konvergence médií a technologické proměny produkce- CNN efekt - stírání tradiční typologie médií 3. Internetizace: nové vzorce komunikačních toků- Bordewijk, Khan (Dijk- Network Society)- online žurnalistikaGlobalizace obsahů (reality show)- dekontextualizace, kulturní imperialismus- dekonstrukce konceptu globalizace; glokalizace
STUDENTI, KTEŘÍ PŔEDMÉT DOSUD NEABSOLVOVALI, TAK SI V AKAD. ROCE 2015/2016 BUDOU JAKO ZÁMĚNNOST ZAPISOVAT PŘEDMÉT JJM208 MEDIÁLNÍ SYSTÉMY A JEJICH KOMPARACE.
Předmět studenty seznámí se základními trendy vývoje médií v období od druhé světové války do současnosti. Předmět je překlenutím historických a teoretických znalostí. Tradiční koncepty popisující trendy vývoje jako jsou globalizace, konvergence, internetizace budou popisovány na příkladech z konkrétních mediálních systémů Evropské unie a severní Ameriky.