Aktuální sylabus je dostupný v TOMTO průběžně aktualizovaném dokumentu. Plán přednášek:
1.Úvod
2. Teorie mediální změny
3. Skryté historie nových médií
4. Vize a designové ideologie nových médií
5. Plaform governance
6. Algoritmická moc
7. Šiřitelná média, virální obsah
8. Skupinová polarizace na sociálních médiích
9. Materialita a environmentální dopad nových médií
10. AI, boti, automatizace a "falešný" (fake) obsah
DŮLEŽITÉ: Tento kurz je povinný pro obor MSP a primárně určený pro studenty 2. ročníku tohoto oboru. Pokud kapacita nestačí pro všechny studenty 2.r.MSP, můžou b ýt studenti jiných oborů a ročníků před zahájením semestru vyškrtnuti.
===================================================================================================================================================================================================================
Cílem kurzu je přiblížit široké spektrum změn, kterými prošla a stále prochází společnost v souvislosti s nástupem a následným rozmachem takzvaných nových médií, přičemž takzvaná nová média jsou chápána ve smyslu nejen technologických procesů a zařízení, které se používají při výběru, přenosu a příjmu informací, ale i ve smyslu společenských procesů. Kurz je veden formou přednášek kombinovaných s diskusí.