1. Mediální výchova v rodině (úvod, vysvětlení podmínek zakončení předmětu, rozdělení témat prezentací, vysvětlení praktických výstupů). 2.
Kdo má děti mediálně vychovávat a co to vlastně znamená? 3. Co znamená mediální výchova v rodině v ČR a v zahraničí? 4.-5.
Co už o mediální výchově v rodině víme díky zahraničním studiím? 6. Co už o mediální výchově v rodině víme z českých studií? 7.
Mohou být média ve výchově dítěte problém? 8. Na čem se zatím výzkumníci neshodnou a co nezkoumají 9.
Z jakých disciplín mediální výchova v rodině vychází? 10. Má mediální vzdělávání rodičů smysl? 11.
Co se změnilo s příchodem digitálních médií? 12.-13. Možnosti podpory mediální výchovy v rodině
Předmět je určen studentům, kteří se hlouběji zajímají o problematiku mediální výchovy v rodině. Studentům umožní pochopit šíři dané problematiky (na téma je pohlíženo z více různých úhlů pohledu) a základní pojmy, které se v souvislosti s ní používají.
Získají přehled o tom, co se v dané oblasti zatím vyzkoumalo, i o problémech, na které by mohli studenti narazit, pokud by se chtěli tématem zabývat v diplomové práci. V průběhu semestru budou mít možnost o tématu diskutovat, přinášet vlastní podněty a zpracovat vlastní prezentaci o vybraném tématu.
Jednou z podmínek zakončení předmětu je také vypracování návrhu, jak by konkrétně mohla být mediální výchova v rodině v praxi rozvíjena.