Cíl předmětu a základní postup - Hlavním cílem předmětu je předat studujícím dostatek znalostí týkajících se kvalitativní analýzy médií (oblasti mediálních obsahů, publik, ale i produkce) tak, aby byli schopni zvolit vhodnou výzkumnou metodu/techniku a realizovat vlastní výzkum.
Základní znalosti týkající se rozdílů mezi principy kvantitativních a kvalitativních postupů a jednotlivých technik budou ověřeny formou zkouškového testu.
- Dalším cílem předmětu Výzkum médií II je připravit studující v přednáškových vstupech a praktických ukázkách na to, aby byli schopni samostatně realizovat vlastní kvalitativní výzkum (obsahů, produkce či publik). Studující tedy na konci semestru budou schopni vytvořit design výzkumného projektu, rozhodnout se o volbě vzorku, sesbírat data pomocí polostrukturovaných rozhovorů či focus groups a realizovat kvalitativní analýzu dat (sesbíraných výše zmíněnými technikami nebo dat z mediálních obsahů) s užitím postupů kódování ze zakotvené teorie (otevřené, axiální a selektivní kódování)
- Výzkumný projekt studující připraví buď individuálně nebo ve skupinách a odevzdají vyučující dokument popisující design výzkumu minimálně týden před konáním zkoušky.
Rozsah závěrečné práce: 2-3 NS
Předmět Výzkum médií II navazuje na Výzkum médií I a seznámí studující s kvalitativními přístupy ke zkoumání médií. Prohloubí jejich znalosti výstavby výzkumného projektu a seznámí je s nejčastěji užívanými kvalitativními způsoby analýzy médií, mediálních obsahů a jejich uživatelů (publik). Hlouběji se zaměří na sběr dat technikou polostrukturovaných rozhovorů, na výběr a redukci vzorku pro kvalitativní analýzu obsahu a na následnou analýzu získaných dat pomocí postupů zakotvené teorie (otevřeného a axiálního kódování).
Studující v přípravě vlastního výzkumného projektu aplikují získané zkušenosti a dovednosti v praxi.