Charles Explorer logo
🇬🇧

Media Research II

Class at Faculty of Social Sciences |
JJM331

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Cíl předmětu a základní postup - Hlavním cílem předmětu je předat studujícím dostatek znalostí týkajících se kvalitativní analýzy médií (oblasti mediálních obsahů, publik, ale i produkce) tak, aby byli schopni zvolit vhodnou výzkumnou metodu/techniku a realizovat vlastní výzkum. 

Základní znalosti týkající se rozdílů mezi principy kvantitativních a kvalitativních postupů a jednotlivých technik budou ověřeny formou zkouškového testu. 

- Dalším cílem předmětu Výzkum médií II je připravit studující v přednáškových vstupech a praktických ukázkách na to, aby byli schopni samostatně realizovat vlastní kvalitativní výzkum (obsahů, produkce či publik). Studující tedy na konci semestru budou schopni vytvořit design výzkumného projektu, rozhodnout se o volbě vzorku, sesbírat data pomocí polostrukturovaných rozhovorů či focus groups a realizovat kvalitativní analýzu dat (sesbíraných výše zmíněnými technikami nebo dat z mediálních obsahů) s užitím postupů kódování ze zakotvené teorie (otevřené, axiální a selektivní kódování)

- Výzkumný projekt studující připraví buď individuálně nebo ve skupinách a odevzdají vyučující dokument popisující design výzkumu minimálně týden před konáním zkoušky.

Rozsah závěrečné práce: 2-3 NS

Annotation

This subject is a proceeding of Media Research I and focuses on qualitative research in media and media audiences. It draws upon a prior knowledge of the structure of research projects and explains basics in planning the research and collecting and analysing the data via diverse research techniques.

It will provide students with basic skills related to qualitative analysis of the data (qualitative coding based on principles of the grounded theory). Students will thus acquire basic skills in the qualitative research and its application on the media content and audiences.