Odkaz na MS Teams ZDE. Aktuální plán semestru je v sylabu ZDE.
1. Úvod
2. Teorie mediální změny
3. Skryté historie nových médií
4. Vize a designové ideologie nových médií
5. Plaform governance
6. Algoritmická moc
7. Šiřitelná média, virální obsah
8. Skupinová polarizace na sociálních médiích
9. Materialita a environmentální dopad nových médií
10. AI, boti, automatizace a "falešný" (fake) obsah
Toto je předmět končící akreditace. Studenti se budou řídit pravidly pro novější předmět Nová média (JKM010).
Cílem kurzu je přiblížit široké spektrum změn, kterými prošla a stále prochází společnost v souvislosti s nástupem a následným rozmachem takzvaných nových médií, přičemž takzvaná nová média jsou chápána ve smyslu nejen technologických procesů a zařízení, které se používají při výběru, přenosu a příjmu informací, ale i ve smyslu společenských procesů. Nabízí tři přednášky, které na sebe tematicky navazují.