Charles Explorer logo
🇨🇿

Nová média a společnost

Předmět na Fakulta sociálních věd |
JJM335

Sylabus

Odkaz na MS Teams ZDE. Aktuální plán semestru je v sylabu ZDE.

1. Úvod

2. Teorie mediální změny

3. Skryté historie nových médií

4. Vize a designové ideologie nových médií

5. Plaform governance

6. Algoritmická moc

7. Šiřitelná média, virální obsah

8. Skupinová polarizace na sociálních médiích

9. Materialita a environmentální dopad nových médií

10. AI, boti, automatizace a "falešný" (fake) obsah

Anotace

Toto je předmět končící akreditace. Studenti se budou řídit pravidly pro novější předmět Nová média (JKM010).

Cílem kurzu je přiblížit široké spektrum změn, kterými prošla a stále prochází společnost v souvislosti s nástupem a následným rozmachem takzvaných nových médií, přičemž takzvaná nová média jsou chápána ve smyslu nejen technologických procesů a zařízení, které se používají při výběru, přenosu a příjmu informací, ale i ve smyslu společenských procesů. Nabízí tři přednášky, které na sebe tematicky navazují.