Móda spolu s módní fotografií vypovídá o kulturním, politickém a sociálním dění. Je prostředkem neverbální komunikace.
Při pohledu do historie módy a módní fotografie 20. a 21. století můžeme zmapovat vliv společenských elit na módní dění, právě tak jako subkulturní hnutí související s hudbou, revoltu v oblasti módních časopisů (Vogue kontra i-D). Současně lze v dějinách módy stopovat i motivaci významných módních tvůrců a fotografů.
Ikonické módní domy pracují s historií zakladatelů a na ni i odkazují. Cílem přednášek je konfrontovat současné módní dění s minulostí, poukázat, jak lze z oděvu odhadnout nejen charakter nositele (oděv spoluutváří naši identitu), ale i tvůrce a dobu, ve které byl oděv navržen a fotografován.
Záměrem je též propojit módu a uměleckou módní fotografii v celek, neboť ob ě tyto kategorie jsou prezentovány často odděleně a bez souvislostí. Seminář je určen především pro studenty, kteří si chtějí rozšířit svůj kulturní obzor a hodlají se zaměřit například na PR a marketing v oblasti módy.