Kontaktní výuka je rozložena do čtyř bloků:
1. Metodické inspirace mediálních studií, metodologická specifika kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Typické výzkumné oblasti a metody při výzkumu mediální komunikace. Úvodní seznámení s berelsonovskou kvantitativní obsahovou analýzou, typické oblasti užití, inspirace pro vlastní volbu tématu.
2. Proces kvantitativní obsahové analýzy krok za krokem: zákonitosti a limity tématu pro analýzu. Výzkumná otázka a role normativity. Konceptualizace, operacionalizace, hypotézy, sestavení kódovací knihy, úvodní seznámení s SPSS/PSPP, proces ověřování a cvičného kódování, pravidla sběru dat, představení SPSS/PSPP.
3. Zákonitosti (a chyby) konceptualizační a operacionalizační fáze - ilustrace na domácích úkolech. Pokračování osvojování SPSS/PSPP.
4. Práce se sebranými daty, čištění. Přehled základních výstupů, práce s nimi (v SPSS/PSPP i export). Návrat k hypotézám, interpretace a prezentace výstupů.
This subject will acquaint the students with basic principles of a research project and with quantitative analysis of media contents as a dominant method of research in media studies. Students will learn how to plan a research project in particular steps from asking research questions/hypotheses to getting data, their selection and evaluation and presentation of the conclusion to public.