Program přednášek 01. - 02. Seznámení s organizací kurzu.Vymezení pojmu „mediální komunikace“, modelové přístupy k výkladu komunikačního chování, relevance modelů pro výklad mediální komunikace. výklad a srovnání pojmů mediální komunikace, masová komunikace a síťová komunikace.
Postavení studia médií v kontextu jednotlivých společenských a humanitních oborů 03. - 04. Výklad pojmu „medializace“, resp. „mediatizace“.
Média a společenská změna, mediální komunikace jako součást modernizačního procesu 05. Průběžný test 06.
Problém autorství 07. - 08. Normativnost v přemýšlení o médiích 09.
Problém vlivu médií 10. Kontury myšlení o médiích I (svět) 11.
Kontury myšlení o médiích II (svět) 12. Kontury myšlení o médiích III (české prostředí)
Předmět nabízí přehled teoretických přístupů k sociální komunikaci věnujících se užití masových a síťových médií, a to s důrazem na interdisciplinaritu těchto pohledů a jejich přínos pro pochopení vývoje a současného stavu mediální komunikace. Předmět studentům nabídne základní teoretická východiska nezbytná pro kritické uvažování o tématech konstituujících obor Mediální studia.
Mezi základními tématy kurz studentům představí základní distinkce mediované a nemediované komunikace, obeznámí s konceptem medializace/mediatizace a jejími vlivy (kupříkladu na politickou komunikaci) a s proměnami představ o průběhu a struktuře mediální komunikace.