Charles Explorer logo
🇬🇧

Quantitative Media Research

Class at Faculty of Social Sciences |
JKM112

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Rámcový rozvrh kurzu:

1. Nezastupitelná role metod(y) ve vědě, základní vědecko-výzkumná paradigmata. Typy výzkumů a zkoumaných oblastí v rámci mediální komunikace (mediálních studií), proč zkoumat obsahy, základní přístupy k analýze obsahů/textů/diskurzů, logika, účel, strategie.

2. Konceptualizační fáze - seznámení se zadáním, rešeršní možnosti, tvorba výzkumné otázky a navazujících hypotéz

3. Operacionalizační fáze - hledání indikátorů, tvorba kódovací knihy (kódovací jednotka/y, proměnné a jejich hodnoty), základní/výběrový soubor, reprezentativita, validita a reliabilita

4. Operacionalizační fáze - společné cvičné kódování

5. SPSS (PSPP) I. - nastavení kódovacího archu, sběr dat

6.-7. Test reliability

8. SPSS (PSPP) II. - práce s daty, základy popisné statistiky

9. SPSS (PSPP) III. - základy popisné statistiky, prezentace a interpretace výsledků

10.-11. rezerva

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Kurz Kvantitativní výzkum médií je koncipován jako základní metodologický úvod do oboru mediální studia. Věnuje se kvantitativní obsahové analýze jako (zřejmě) nejtypičtější a nejčastěji nasazované metodě při výzkumu mediální komunikace, zřetel však bude brán i na další kvantitativní metody (typicky dotazníkové šetření).

Studující si osvojují výzkumný proces krok za krokem, od stanovení výzkumné otázky, přes konceptualizaci a operacionalizaci až po sběr dat, jejich zpracování a prezentaci výsledků.

V rámci kurzu se počítá i se základním seznámením se statistickým softwarem SPSS/PSPP.