Témata přednášek 01.-02. Úvod, organizace práce v předmětu, zakončení předmětu. Myšlení o médiích: rozdílnost tradic, aktuální podoba myšlení o médiích. 03.-04 Proměny myšlení o médiích: svět I (koncept masové komunikace, sociálně konstruktivistické pojetí) 05.-06.
Proměny myšlení o médiích: svět II (srovnání britské a americké tradice) 07.-08. Školy a tradice: empirická a kritická studia, recepční studia (Laswell, Katz, Hall, Morley, Williams, Ang, GUMG), kritika a optimismus (Lippmann, Herman a Chomsky, Postman, McChesney, Poster, Manovich) 09.-10. Česká tradice 1: Vývoj do konce druhé světové války (počátky, Hoch, Duch novin, publicistická reflexe) 11.-12. Česká tradice 2: Vývoj od konce druhé světové války do současnosti (novinářské vzdělávání, teorie žurnalistiky, mediální studia)
The aim of this course will be to acquaint the students with brief outline of the development of media studies in Czech context and on the international background. In three thematic units, the lectures will cover the inspirations and intellectual inspirations which shaped Czech media studies.