1. Avatar a identifikace, proč je důležité zkoumat reprezentaci v hrách (Tereza Fousek Krobová a Jan Houška)
2. Základní koncepty využitelné ke zkoumání médií (subversivní čtení, intersekcionalita, tokenismus, symbolická anihilace), jak analyzovat hru (TFK a JH)
3. GENDER: Základní koncepty gender studies (genderový řád, genderové stereotypy, heteronormativita, male gaze) (TFK)
4. GENDER Ženské hrdinky ve videoherních obsazích (TFK)
5. GENDER Mužští hrdinové ve videoherních obsazích (TFK)
6. GENDER: LGBTIQA+ obsahy v hrách, queer hry (TFK)
7. ETNICITA: základní koncepty postkoloniálních studií (JH)
8. ETNICITA: Hry a etnicita - reprezentace nebílých identit (JH)
9. SPOLEČNOST: Reprezentace antagonistů v hrách (JH)
10. SPOLEČNOST: Hry a (psychické) zdraví, tělesné postižení, disability studies (TFK)
11. SPOLEČNOST - HOST: Reprezentace lokálních míst/témat v českých hrách (Štěpán Šanda, FSV UK)
12. SPOLEČNOST - HOST: Reprezentace války ve videohrách (Ondřej Trhoň, FF UK)
13. SPOLEČNOST - HOST: Reprezentace environmentálních témat a environmentální odpovědnosti v hrách (Andrea Hubert, FSV UK)
14. SPOLEČNOST - HOST: Reprezentace historie v hrách (Jan Kremer, FF UK)
15. SPOLEČNOST - HOST: Reprezentace monster v hrách (Jaroslav Švelch, FSV UK)
Cílem předmětu je ukázat studujícím základní aspekty her jako kulturního artefaktu, který se jak na rovině obsahu, tak na rovině herní kultury významně podílí na reprodukci různých stereotypů (stereotypy spojené s genderem, sexualitou, etnicitou, postižením nebo věkem) nebo narativů (reprezentace „české kultury“, války nebo historie atd.). Studující se tak seznámí se základními koncepty genderových studií (včetně kritických mužských studií a queer studií), postkoloniálních studií a obecných konceptů kulturálních a mediálních studií (vliv médií, studia publik) a naučí se je aplikovat na digitáln í hry.