1. Avatar a identifikace, proč je důležité zkoumat reprezentaci v hrách (Tereza Fousek Krobová a Jan Houška)
2. Základní koncepty využitelné ke zkoumání médií (subversivní čtení, intersekcionalita, tokenismus, symbolická anihilace), jak analyzovat hru (TFK a JH)
3. GENDER: Základní koncepty gender studies (genderový řád, genderové stereotypy, heteronormativita, male gaze) (TFK)
4. GENDER Ženské hrdinky ve videoherních obsazích (TFK)
5. GENDER Mužští hrdinové ve videoherních obsazích (TFK)
6. GENDER: LGBTIQA+ obsahy v hrách, queer hry (TFK)
7. ETNICITA: základní koncepty postkoloniálních studií (JH)
8. ETNICITA: Hry a etnicita - reprezentace nebílých identit (JH)
9. SPOLEČNOST: Reprezentace antagonistů v hrách (JH)
10. SPOLEČNOST: Hry a (psychické) zdraví, tělesné postižení, disability studies (TFK)
11. SPOLEČNOST - HOST: Reprezentace lokálních míst/témat v českých hrách (Štěpán Šanda, FSV UK)
12. SPOLEČNOST - HOST: Reprezentace války ve videohrách (Ondřej Trhoň, FF UK)
13. SPOLEČNOST - HOST: Reprezentace environmentálních témat a environmentální odpovědnosti v hrách (Andrea Hubert, FSV UK)
14. SPOLEČNOST - HOST: Reprezentace historie v hrách (Jan Kremer, FF UK)
15. SPOLEČNOST - HOST: Reprezentace monster v hrách (Jaroslav Švelch, FSV UK)
Cílem p ředmětu je ukázat studujícím základní aspekty her jako kulturního artefaktu, který se jak na rovině obsahu, tak na rovině herní kultury významně podílí na reprodukci různých stereotypů (stereotypy spojené s genderem, sexualitou, etnicitou, postižením nebo věkem) nebo narativů (reprezentace „české kultury“, války nebo historie atd.). Studující se tak seznámí se základními koncepty genderových studií (včetně kritických mužských studií a queer studií), postkoloniálních studií a obecných konceptů kulturálních a mediálních studií (vliv médií, studia publik) a naučí se je aplikovat na digitální hry.