\r\n
2. Otto Dix - George Grosz
\r\n3. Paul Klee - Oskar Kokoschka
\r\n4. Walter Gropius - Mies van der Rohe
\r\n5. Leni Riefenstahl - Swing Kids
\r\n6. Joseph Beuys - Gerhard Richter
\r\n7. Wolf Biermann - Namenlos
\r\n8. Wim Wenders - Tom Tykwer
\r\n9. Hundertwasser - Norman Foster
\r\n10. Kraftwerk - Totenhosen
\r\n11. Karl Lagerfeld - Helmut Newton
\r\n12. Shrnutí a diskuse
","inLanguage":"cs"},{"@type":"Syllabus","text":"\r\n1. Introduction - formal aspects, definition of culture
\r\n2. Otto Dix - George Grosz
\r\n3. Paul Klee - Oskar Kokoschka
\r\n4. Walter Gropius - Mies van der Rohe
\r\n5. Leni Riefenstahl - Swing Kids
\r\n6. Joseph Beuys - Gerhard Richter
\r\n7. Wolf Biermann - Namenlos
\r\n8. Wim Wenders - Tom Tykwer
\r\n9. Hundertwasser - Norman Foster
\r\n10. Kraftwerk - Totenhosen
\r\n11. Karl Lagerfeld - Helmut Newton
\r\n12. Conclusion and discussion
","inLanguage":"en"}]}1. Úvod - formální náležitosti, definice pojmů
2. Otto Dix - George Grosz
3. Paul Klee - Oskar Kokoschka
4. Walter Gropius - Mies van der Rohe
5. Leni Riefenstahl - Swing Kids
6. Joseph Beuys - Gerhard Richter
7. Wolf Biermann - Namenlos
8. Wim Wenders - Tom Tykwer
9. Hundertwasser - Norman Foster
10. Kraftwerk - Totenhosen
11. Karl Lagerfeld - Helmut Newton
12. Shrnutí a diskuse
Kurz si klade za cíl seznámit studenty s vývojem kultury v Německu a v Rakousku ve 20. století. Těžiště výkladu leží v afirmativní i negativní konfrontaci kultury s nacionálním socialismem a související otázce kultury "prorežimní" (propagandistické) i "opoziční" (exil, odboj, vnitřní emigrace).
Pozornost je však věnována i předcházejícímu období, na kterém je sledována otázka kontinuity konzervativní části kulturního spektra i varovných tónů ze strany spíše levicově zaměřených intelektuálů, rovněž tak období poválečnému, na kterém je rozebírána problematika zpětné reflexe a otázka viny za spáchané zločiny.