Program semináře v LS 2019
Struktura seminářů
úvodní aktualita, krátká diskuse moderovaná studentem 1 či 2 referáty s oponenturou a diskusí moderovanou vedoucím semináře doplňková témata a aktivity
Navržená témata prezentací
Země ZE, migranti a uprchlíci: aktuální problémy a debaty
Součaný vývoj a problémy eurozóny
Země ZE a Rusko: aktuální problémy a debaty
Angažmá zemí ZE na Blízkém východě: aktuální problémy a debaty
Teroristické útoky v ZE, jejich ohlasy a důsledky
Transatlantické vztahy v éře Donalda Trumpa
Země ZE a mezinárodní politická ekonomie/mezinárodní obchod
Země ZE a Čína
Británie na cestě k Brexitu
Aktuální vývoj skotské otázky
Současná britská politická scéna
Hospodářská politika Emmanuela Macrona
Fenomén Žlutých vest
Současná konstelace na francouzské politické scéně
Fenomén Wilders a jeho efekt na nizozemskou politiku nebo nizozemské parlamentní volby 2017
Nizozemská debata o Černém Petrovi (Zwarte Piet)
Současná španělská politická scéna
Aktuální vývoj katalánské otázky
Irská/portugalská cesta z hospodářské a finanční krize
Aktuální problémy vlámsko-valonského soužití v Belgii
Italské ústavní referendum 2016
Italská politická scéna po volbách 2018
Vybrané otázky aktuálního vývoje skandinávských zemí
Současná konstelace na irské politické scéně
Současná konstelace na irské politické scéně nebo irské potratové referendum 2018
Současné debaty o energetice v zemích ZE
Aktuální problémy integrace přistěhovaleckých komunit (empirická sonda do vybrané země)
Současné demografické trendy v ZE
Současné trendy ve vývoji sociálního státu v ZE (empirická sonda do vybrané země)
Římskokatolická církev v éře papeže Františka (z perspektivy ZE)
Současné problémy mediální scény v ZE (empirická sonda do vybrané země)
Jednosemestrální kurs určený zejména studentům magisterské specializace Západoevropská studia. Jeho cílem je vést studenty k systematickému sledování aktuálního vývoje jednotlivých zemí západní Evropy a k jeho zasazení do regionálního kontextu.
Seminář probíhá formou prezentací a diskusí, klade důraz na kritickou práci se zdroji informací a na schopnost obhajoby vlastní interpretace problémů.