OBSAH
- charakteristika komunikace, verbální komunikace, neverbální komunikace (mimika a oční kontakt, gestika, proxemika, haptika, paralingvistika...), poslouchání a naslouchání v komunikaci, empatie, asertivita, interkulturní komunikace
- skupinová komunikace a týmová práce, druhy týmů, týmové role, interkulturní týmy, virtuální týmy a specifika komunikace v prostředí internetu
- veřejná prezentace (účel prezentace a příprava, provedení, vyhodnocení), vizualizace a práce s pomůckami, práce s prostorem, osobní image, první dojem, efekt posledního dojmu, komunikace s publikem, práce s otázkami, zvládání trémy, rétorika
- přijímací pohovor, strukturovaný životopis, motivační dopis, role personálních agentur, nástup do zaměstnání
- jednání po telefonu, obchodní jednání, používání vizitek, zásady elektronické komunikace, obchodní e-mail
- etiketa, obecná a specifická pravidla společenského styku (společenské přednosti, seznamování a představování, oslovování), druhy společenských akcí, oblékání, darování
- komunikační prostředí organizace, význam organizační kultury a identity, komunikace organizace s veřejností, public relations, krizová komunikace, politicky korektní komunikace
- masmediální komunikace, vystoupení v médiích, interview, tisková konference
Studenti si v rámci kurzu osvojí základní dovednosti, které podpoří možnost jejich budoucího uplatnění a zvýší jejich konkurenceschopnost na trhu práce. Na základě absolvování kurzu budou schopni profesionálně vystupovat na veřejnosti a seriózně prezentovat sebe i výsledky své práce. Kurz studentům umožní "nanečisto" si vyzkoušet situace, které budou typicky nuceni zvládat v praktickém životě. Kurz se zaměřuje v prvé řadě na zvládnutí těchto situací:
1) veřejné vystoupení, přednáška, diskuze, zapojení prezentačních pomůcek;
2) pracovní komunikace (osobní jednání, telefonický hovor, dopis, e-mail, práce s vizitkami, týmová práce);
3) ucházení se o zaměstnání a pracovní pohovor, strukturovaný životopis, motivační dopis;
4) společenské akce - druhy, vhodné oblečení a základní pravidla etikety.