1. Uvedení do kursu, prezentace hostů kurzu (Igor Kytka a Tomáš Vácha, UCEEB ČVUT) a volba ústředního tématu kursu. Rozmanitost kvalitativního výzkumu: epistemologie a politické souvislosti výzkumu
2. Biografie, autobiografie a antropologie. Theodora Kroeber a Ishi, Marjorie Shostaková a Nisa, Bronisław Malinowski, Vincent Crapanzano a Tuhami
3. Autobiografie a autoetnografie
4. Státní svátek, výuka se nekoná.
5. Analytický seminář 1: Analýza vašich autobiografických a autoetnografických textů
6. Čtecí týden
7. Vizuální analýza a interpretace viděného
8. Mentální mapování. Metoda fotografické stimulace (photo-elicitation)
9. Krize reprezentace: nový žurnalismus, stand-point epistemologies. Kvalitativní výzkum a konceptuální umění, umělecký výzkum
10. Analytický seminář 2: analýza vizuálních dat
11. Performance jako nástroj interpretace a analýzy
12. Analytický seminář 3: Performance. Závěrečné zhodnocení kurzu, diskuze s kolegy z UCEEB
Semestrální magisterský kurs, jehož cílem je porozumět proměnám kvalitativního výzkumu od 70. let 20. století do současnosti. Důraz je kladen na propojení výkladu epistemologie, teorie a metody sociálněvědního výzkumu.
V kursu se střídá výklad s diskusemi textů a dílenskými semináři, kde studenti ve skupinách pracují na tvorbě a analýze vybraných dat, na reflexi konstruovanosti dat a na jejich analýze.