Charles Explorer logo
🇨🇿

Jazyk v komunikaci

Předmět na Fakulta sociálních věd |
JTB122

Sylabus

lekce kurzu

= 150 min

Kapitola učebnice

Téma

Gramatický cíl

Osvojení slovní zásoby

Komunikační cíle/jazykové funkce 1. týden 4. Dokončení L 4  

Poslech – „Na nádraží“

Shoda podmětu s přísudkem, opakování lokálu

Cestování

Studenti si rozšíří slovní zásobu v tématu „Cestování“. 2. týden

 L 5 Móda

Poslech –

V obchodě

Pluralia tantum

Číslovky II

Slovní zásoba spojená s módou

Studenti si rozšíří fráze a slovní zásobu potřebnou při nakupování. 3. týden  

Historie módy

Baťa, OP Prostějov

Opakování dativu a vokativu   práce s textem 4. týden

Dokončení L 5         5. týden

 L 6 Konkurz a zaměstnání

Poslech – Pracovní pohovor  

Deklinace „turista“, „soudce“

Číslovky III  

Konkurz

Studenti si rozšíří slovní zásobu ohledně hledání zaměstnání, pracovního pohovoru, motivačního dopisu atd.    6. týden  

Životopis

Opakování instr.   práce s textem 7. týden

Dokončení L 6          8. týden

 L 7 Zdraví a nemoci

Poslech – U lékaře

Adjektiva, adverbia

Zdraví, nemoci, u lékaře

Studenti si rozšíří slovní zásobu ohledně zdraví, komunikace s lékařem, v lékárně atd. 9. týden

L 7  

Poslech –

Co pro nás znamená pojem „zdraví“?    

Práce s videem  10. týden

 Dokončení L 7          11. týden

L 8 Charakteristika  

Komparace adjektiv

Posesivní adj. – sg.

Vzhled, charakter člověka

Studenti si rozšíří slovní zásobu ohledně vzhledu, povahových vlastností člověka, naučí se konverzační obraty k tomuto tématu 12. týden

L 8

Poslech – Jaký by měl být šéf?

Zájmeno „Který, která, které“     13. týden

Opakování + příprava na test        

Anotace

Seminář navazuje na předměty Český jazyk 4 a jeho cílem je prohloubení jazykových znalostí,

řečových dovedností a komunikačních kompetencí na jazykovou úroveň B1/B2.

Nedílnou součástí je rozvoj sociokulturních kompetencí a interkulturní komunikace, jakož i reálií spojených s

Českou republikou. Posilují se jednotlivé kompetence v oblasti recepce, produkce a také interakce. Důraz se vedle lingvistické a sociolingvistické kompetence klade i na kompetenci pragmatickou týkající se funkčního využití jazykových prostředků v rámci interakčních výměn.