Charles Explorer logo
🇨🇿

Politický marketing

Předmět na Fakulta sociálních věd |
JUJ042

Sylabus

1. Úvod do politické komunikace, komunikační skoky, systemizace médií

2. Průběžná a volební komunikace, průzkumy, focus groups, subjekty v komunikaci

3. Formy a prostředky politické komunikace

4. Parlamentní a prezidentský systém, monarchie evropského typu

5. Totalitní, komunistické a postkomunistické systémy

6. Postkoloniální a islámské systémy

7. Zastupitelský systém

8. Volební kampaň, subjekty, chronologie, formy komunikace, typizace

9. Rozbor jednotlivých komunkačních forem, volební programy, timing

10. Vizualizace a symbolika v politické komunikaci, srovnání volebních kampaní v ČR a v zahraničí

Anotace

Posluchači se v předmětu seznámí s problematikou politické komunikace, charakteristikou politického systému s ohledem na komunikační vazby mezi politickými aktéry, dále s vývojem a periodizačními mezníky českého politického systému a specifiky jednotlivých období z hlediska komunikace. Výuka je zaměřena rovněž na předvolební kampaň a volební akt, typy voleb a rozhodování voličů, roli politických stran ve volebních systémech.

Sledovaná problematika bude zařazena do kontextu role komunikace v rámci různých politických systémů. Posluchači tak mohou získat představu o politické komunikaci a rozsahu faktorů, které jsou v rámci volebního aktu důležité pro rozhodování občanů, politiků i různých typů médií.

Pro tento dotaz bohužel nemáme k dispozici žádné další výsledky.