1. Pojem "evangelium": významy řeckého slova euaggelion a slovesné formy, teologický obsah ve Starém zákoně, v Ježíšově působení, apoštolském kázání a cesta k literárnímu druhu "evangelium".2. Tři etapy vznikání novozákonních evangelií (viz Dei Verbum
19). Jak se při jejich studiu uplatňuje literární kritika, kritika forem a redakční kritika?3. Synoptická otázka a její řešení.4. Úvod do evangelia podle Marka: literární struktura, přehled o obsahu, literární a teologické charakteristiky ("mesiášské tajemství"), otázka závěru evangelia, údaje o autorovi, adresátech, místě a době vzniku.
5. Novozákonní podobenství: terminologie, princip jejich působení, jejich tématika, jejich funkce Ježíšově postavení, jejich úloha v rané církvi a v psané formě evangelií.
6. Četba a exegeze Mk 12,1-12.7. Vyprávění o zázracích: terminologie a typologie, hlavní charakteristiky jednotlivých typů zázraků, kde se vyskytují v Novém zákoně.
8. Četba a exegeze Mk 10,46-52.Texty v řečtiněMk 1,1; 1,14-15; 10,46-52; 12,1-12.
The subject introduces into studying the New Testament form "euaggelion" ("Gospel") in its literary and theological aspects (especially in relation to Helenistic biographies; "Synoptic Question"; Redaction Criticism). Together with the detailed overview of the Gospel of Mark and Matthew, students will be introduced into New Testament parables, miracle narratives and narratives on Jesus' childhood.
Each theme is accompanied by reading of selected Greek texts of the Gospels and their exegesis.