Jednotlivá témata (nemusí odpovídat jedné vyučovací jednotce):
Pedagogika jako věda o edukaci, související vědní obory a vzájemný vztah mezi nimi, význam pedagogiky a její vztah k praxi, základní pojmy
Vývoj názorů na výchovu a vzdělávání od starověku po současnost
Náboženská pedagogika a katechetika: vývoj vzájemného vztahu v českém prostředí, osobnosti, současný stav
Pojem výchovy, rysy výchovy, výchovné cíle, výchovné styly
Činitelé výchovy (vychovatel, pedagog, vychovávaný jedinec, výchovné prostředky)
Česká výchovně vzdělávací soustava, zákony týkající se školství, významné pedagogickédokumenty (Bílá kniha, školský zákon, rámcové vzdělávací programy aj.)
Obecná didaktika a její předmět, základní pojmy
Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině
Alternativní školství, církevní školy: specifika edukačního procesu
Vyučování náboženství v českých školách: současný stav a otázky k řešení, příklady ze zahraničí
Motivace žáků, výchovný styl a hodnocení žáků v křesťanských školách a ve výuce náboženství
Kurz zahrnuje všeobecný úvod do pedagogiky a českého výchovně vzdělávacího systému. Představí stručně vývoj názorů na výchovu a vzdělávání v minulosti a vybrané současné otázky edukace v České republice v mezinárodním kontextu. Druhá část kurzu je zaměřena na uplatnění všeobecných pedagogických a didaktických principů a přístupů v křesťanských školách a n áboženské výchově.
Absolvování kurzu pedagogiky je podmínkou pro zápis do předmětu Didaktika náboženské výchovy (KPED102) a Didaktika náboženského vzdělávání s praxí (KPED105).
Kurz je zakončen zkouškou složenou z obhajoby písemné práce a písemného testu.