Výchova jako iniciace (mýtus, R. S.
Peters). Výchova jako svádění řečí (Platón, Isokratés).
Výchova jako politika (Aristotelés). Výchova a ideál učitele (Augustin).
Vševýchova (Komenský). Výchova jako osvícení (Locke, Kant).
Výchova jako osvobození (Rousseau, Marx, Freire, Giroux). Výchova k demokracii (Dewey, Thoreau, Neill).
Výchova v dnešní situaci (Lyotard, Derrida, Foucault, Barthes). Krize výchovy (Liessmann).
Studenti se seznámí se základními a tradičními otázkami filosofie výchovy a pokusí se na ně ve společné diskusi hledat odpovědi. Své před-porozumění pedagogické situaci budou schopni diskutovat s ostatními studenty.
Společně budou diskutovat také nad klasickými díly západní filosofické tradice, rozeznají klíčová východiska těchto děl a jejich vzájemné rozdíly, zváží jejich přínosy a naopak problematická místa. Studenti se zorientují ve vybraných klíčových dílech filosofie výchovy a budou schopni jejich myšlenky kriticky promýšlet nejen v kontextu dějin lidského myšlení, ale především vlastní zkušenosti a současného stavu školství a společnosti. Studenti si tak zformulují vlastní filosofický program výchovy.
Kurz bude probíhat pokud možno synchronní, společná diskuse nad přečtenými texty.
Pro tento dotaz bohužel nemáme k dispozici žádné další výsledky.