Srovnávací pedagogika jako vědní disciplína (definice a význam).
Česká srovnávací pedagogika.
Metodologie srovnávací pedagogiky.
Zdroje srovnávací pedagogiky.
Nástroje mezinárodního srovnávání (ISCED)
Mezinárodní srovnávací šetření (IELS, PIRLS/TIMMS, PISA)
Český školský systém – Bílá kniha, RVP.
Školské systémy ve světě a jejich typizace.
Měření výsledků vzdělávání u nás a v mezinárodní perspektivě.
Učitel v mezinárodní perspektivě.
Vývojové trendy ve vzdělávání u nás a ve světě.
Aktuální otázky srovnávací pedagogiky.
Cíl předmětu:
Student rozumí předmětu srovnávací pedagogiky a jejím metodám.
Student si vyzkouší vyhledávat domácí i zahraniční informace o vzdělávacích systémech.
Student rozumí českému vzdělávacímu systému.
Student si zkusí kriticky posoudit náš školský systém na základě znalostí vývojových trendů ve světě.
V případě přechodu na distanční výuku budou studenti o jejím průběhu informováni mailem. Pokud to epidemiologická situace dovolí, proběhne výuka blokově v jednom, nebo dvou setkáních. Zbytek výuky bude realizován distančně nebo individuálními konzultacemi.