Vymezení komunikace, komunikačních cílů a kontextů. Faktory podílející se na komunikaci. Složky verbální komunikace. Složky neverbální komunikace. Styly jednání a reflexe nejčastěji užívaných stylů. Kreativita v komunikaci. Překážky v komunikaci, řešení konfliktů. Práce se zpětnou vazbou a kritikou. Nácviky možn ých komunikačních stylů a reflexe jejich účinnosti v rámci pedagogické praxe. PŘÍPADNÉ DOTAZY PIŠTE PROSÍM NA MŮJ MAIL HTF (viz Karolina a web HTF).
POZOR: VÝUKA V TOMTO SEMESTRU ZAČNE 19.10.- KDY JE ALE ÚČAST PŘIHLÁŠENÝCH STUDENTŮ POVINNÁ
V průběhu kurzu studenti získají znalosti a dovednosti v komunikaci se zaměřením na pedagogickou praxi.
Procvičí si základní druhy komunikace. Po absolvování kurzu dokáží aplikovat i jednotlivé komunikační kompetence, např. aktivní naslouchání, osvojí si jednotlivé styly jednání, dílčí složky verbální i neverbální komunikace. Při průběžně zadávaných úkolech si upevní reflexi svého jednání a vystupování v mezilidské komunikaci. Po absolvování tohoto kurzu jsou studenti schopni volit mezi jednotlivými strategiemi interpersonální komunikace. V průběhu kurzu studenti zároveň rozvíjejí svou sebeprezentační kompetenci. Na základě kurzu si ozřejmí kompetence sebe i dalších účastníků komunikace v pedagogické praxi. Kurz je zaměřen na porozumění získání zkušenosti s komunikačními specifiky různých účastníků komunikace v pedagogickém procesu (žáci, studenti, rodiče, kolegové, nadřízení, podřízení). Předpokladem pro vstup do kurzu je absolvování zkoušky z úvodu do psychologie, pedagogické a sociální psychologie. V závěrečné práci ověřují své porozumění a dovednosti v jejím kontextu a komplexitě.