Jan Amos Komenský - životní běh, přehled díla. Komenský mezi českou a světovou reformací.
Komenský a reformační teologie. Komenský - kazatel.
Komenského pojetí církve. Komenského antropologie a pojetí Boha.
Komenského vnímání stvořeného světa. Celistvé chápání skutečnosti jako anticipace moderního pohledu.
Věda a víra v pojetí JAK. JAK a přírodní vědy.
Triadologická koncepce Komenského. Pedagogické dílo Komenského v kontextu evropského myšlení.
Opera didactica omnia. Reflexe myšlení Komenského v pozdějším pedagogickém díle.
Místo Obecné porady o nápravě věcí lidských v Komenského díle. Irenické snahy Komenského.
Recepce Komenského idejí. Komeniologie - vývoj a současný stav.
Předmět uvádí do problematiky výkladu teologického, filosofického a pedagogického odkazu Jana Amose
Komenského. Východiskem je pojetí badatelky Blekastad, v souvislostech bude pozornost věnována i dalším významným představitelům komeniologie (D. Mahnke, D. Čyževśkyj, K. Schaller, R. Palouš, E. Schadel, J. Patočka ad.). Bude kladen důraz na Komenského jako teologa a předního myslitele 17. století. Bude vysvětleno jeho pojetí filosofické teologie obsažené zejména v neteologických spisech konkrétněji v pedagogick ých spisech,
Komenského koncepce teologické metafyziky - pansofie - směřující k nastolení integrace a rozmachu mírového vzdělávání. Cílem je představit Komenského ideje a vysvětlit Komenského význam pro vzdělání v multikulturní a multinárodnostní společnosti z hlediska jeho teologického kontextu jako jedno možné východisko v aktuální situaci.