Náboženská pedagogika a její místo v rámci praktické teologie i pedagogiky. Výuka náboženství a náboženských témat na školách, křesťanství v dialogu s jinými náboženstvími a světonázory.
Pomůcky pro výuku náboženství (učebnice, knížky, hry, filmy, youtube). Náboženská pedagogika a teologie dětí.
Výuka náboženství CČSH, školní osnovy CČSH a ekumenická výuka. Inkluzivní vzdělávání jako mezináboženské vzdělávání a přínos metod kritického myšlení RWCT.
Složitá témata církevní historie i současnosti: pronásledování křesťanů, konflikty mezi křesťany, holocaust, křesťanský a islámský extremismus, postmoderní náboženský synkretismus. Úvod do didaktiky symbolů (praktické ukázky didaktiky Raihnera Oberthüra a „Božího kufru“ od Angely Kunze-Beiküfner) i možnosti převedení metod podle potřeb učitele („Islámský kufr“, „Židovský kufr“, „Kufr mezináboženského dialogu“).
Kurz představuje obor náboženská pedagogika, který má u nás specifické postavení oproti jiným státům Evropy.
Zabývá se možnostmi teologických témat jako učiva v nepovinném předmětu „náboženská výchova“ i v rámci ostatních vzdělávacích oblastí českého kurikula. Cílem kurzu je, aby budoucí faráři/učitelé byli schopni reagovat na konkrétní nabídku/poptávku školy a uměli výuku připravit na míru účastníkům i konkrétním tématům. Budou ukázány některé metody i modelové lekce, které mají nadnáboženský přesah. Záměrem je také otevřít složitá t émata pronásledování křesťanů, konflikty mezi křesťany, holocaust, téma křesťanského a islámského extremismu a postmoderního náboženského synkretismu.
V případě přechodu na distanční výuku bude předmět vyučován formou přímé online výuky pomocí nástroje MS Teams v čase určeném rozvrhem fakulty. Odkaz obdržíte na svůj e-mail.