* Teoretické základy a východiska projektové výuky
- inovativní pojetí výuky
- kořeny projektové práce
- co je a co není projektová výuka
- charakteristika školního projektu
- přednosti a meze projektové výuky v kontextu tradičních modelů vyučování
- příklady realizovaných projektů
* Základní metodická doporučení pro přípravu projektové výuky
- základní odlišnosti frontální a projektové výuky
- možnosti realizace projektové výuky v kontextu běžné školní práce
- volba tématu, situace, jež představuje skutečný problém pro řešení v projektu
- příprava projektové výuky učitelem
Skupinový návrh kostry projektu ve spolupráci se zkušenými učiteli
- práce ve skupině nad návrhem kostry projektu
- hodnocení návrhů skupin na základě navržených kritérií
* Realizace navrženého projektu ve školním prostředí
- spolupráce na realizaci projektu ve škole
* Vyhodnocení výsledků projektů ve spolupráci s učiteli
- evaluace výstupů ž ákovských projektů
- evaluace přínosů spolupráce studentů s učiteli v oblasti přípravy, realizace a vyhodnocení projektů v prostředí školy
Kurz je zaměřen na základy projektové výuky v prostředí současné školy. V kurzu budou objasněny nezbytné teoretické základy projektové výuky a dostatečný prostor bude věnován i vlastní praktické přípravě projektů a jejich realizaci ve spolupráci se zkušenými učiteli ze spolupracující fakultní školy.
Kurz tak poskytne studentům nejen potřebné znalosti, ale především prostor pro rozvoj praktických dovedností při přípravě a vlastní realizaci projektové výuky. Studenti si tak ve spolupráci s učiteli přímo ve školním prostředí naživo vyzkouší aktivně na základě vlastní přípravy realizovat školní projekt s žáky.