Rozvoj praktických dovedností studentů (management třídy a práce se skupinovou dynamikou), pro skupinovou práci se třídami při primární prevenci rizikového chování.
· Získání zkušeností studentů se skupinovou dynamikou v sebezkušenostních aktivitách.
· Přebírání vzorů dobré praxe z oblasti primární prevence rizikového chování do portfolia pedagogických dovedností studenta.
Rozvoje didaktických dovedností studentů v oblasti primární prevence.
· Studenti si vyzkouší model cíl – instrukce - reflexe – evaluace pro preventivní aktivity. (Např. studenti formulují cíle preventivních aktivit a k nim odpovídající reflexe.)
· Nácvik vedení zážitkových aktivit s primárně preventivními cíli.
· Studenti si vytvoří, zkonzultují a pilotně ověří přípravy na primárně preventivní aktivity se třídami (vlastní cílovou skupinou jednotlivých studentů již v roli pedagogů).
· Studenti reflektují a evaluují realizaci aktivit se žáky.
Studenti na základě vlastní zkušenosti popíší skupinovou dynamiku.
· Popis a prvky, hlavní cíl práce se skupinovou dynamikou, jak souvisí s výkonem skupiny
· Jak ovlivňovat jednotlivé prvky skupinové dynamiky
· Situační kontext pro porozumění, kdy který prvek produkuje dostředivé a odstředivé síly.
Ovlivňování jednotlivých prvků skupinové dynamiky
· Práce s cíli a normami
· Vedení skupiny: styly vedení
· Exkurze do práce s napětím ve skupinové dynamice a praktický nácvik řešení konfliktních situací.
· Řízení rozhodovacích procesů ve skupině
Cíle předmětu:
1. Rozvoj praktických dovedností studentů pro skupinovou práci se třídami při primární prevenci rizikového chování.
2. Rozvoje didaktických dovedností studentů v oblasti primární prevence.
3. Studenti na základě vlastní zkušenosti popíší skupinovou dynamiku.
4. Ovlivňování jednotlivých prvků skupinové dynamiky