1) Etopedie - vymezení předmětu etopedie, základní etopedická terminologie a pojmy, speciální pedagogika a etopedie, aktuální změny speciální pedagogiky v návaznosti na kompatibilitu s EU.
2) Etoped - profesiogram pedagogického pracovníka, etický kodex jeho práce. Etopedický diagnostický proces, multifaktoriální přístup k poruchám chování, zdroje diagnostických informací.
3) Etiologie, klasifikace poruch chování. Osobnost sociálně narušeného jedince, charakteristické znaky.
4) Reedukační proces, všestrannost a efektivnost reedukace a socializace, fáze reedukačního procesu, využití metod individuální a skupinové práce, kultivace a rozvíjení pozitivních zájmů,atd.
5) Systém institucí s etopedickou orientací a jejich deskripce. Možnost uplatnění speciálního a sociálního pedagoga.
6) Prevence jako nejdůležitější nástroj snížení sociální narušenosti, kategorie prevence. Deskripce některých modelů prevence v minulosti, současné modely sociální prevence (LATA, Peer programy, drogová prevence, primárně preventivní programy, atd.), vhodná preventivní opatření u vybraných sociálně patologických jevů.
7) Možnosti a meze výzkumu v institucích s etopedickou orientací.