Hlavním cílem je kultivace profesionálních vědomostí a dovedností studentů v práci s jednotlivcem, skupinou a komunitou v souladu se současnými požadavky na sociální a sociálně pedagogickou práci jak v ČR, tak v zemích EU. Studentům je poskytnuta základní orientace v síti sociálních a pedagogických institucí. Student je seznámen s kompetencemi v práci sociálního pedagoga / pedagoga ve školních zařízeních a s možnostmi uplatnění (asistent pedagoga, pedagog volného času, vychovatel a vychovatel vykonávající přímou pedagogickou činnost). Studijní předmět studenty provází během 1. až 3. ročníku studia, je důležitou součástí výuky a navazuje na teoretické předměty, kupř. Metody sociální práce nebo Metody sociálně pedagogické práce, teoretické poznatky doplňuje a prohlubuje. Během 1. až 3. ročníku po celou dobu studenti absolvují exkurze do odborných zařízení vztahujících se k oboru na území hl. m. Prahy.
V vzhledem ke korornavirové krizi nelze v zimním semestru 2020 realizovat exkurze do zařízení, proto musí studenti splnit individuální odbornou praxi v rozsahu 40 hodin za zimní semestr 2020, buď souvisle nebo po dnech a hodinách, vedou si záznamy z praxe, která se musí vztahovat k oboru.