Student v rámci předmětů LPED59 a LPED60 porozumí základní terminologii managementu, chápe význam managementu pro kvalitu řízení organizace. Získal základní orientaci v historickém vývoji názorů na řízení a v současných základních teoriích řízení. Dokáže klasifikovat jednotlivé fáze řízení (shromažďování informací, rozhodování, plánování, vedení, organizování, hodnocení, sebehodnocení, motivace) a dokáže vysvětlit jejich význam. Chápe význam role vedoucího pracovníka a zná jeho základní pracovní povinnosti, umí charakterizovat základní dovednosti manažera. Plán LPED 60:
1) Manažerská etika
2) Management rizika
3) Makrořízení sociální politiky - působnost jednotlivých resortů, jejich význam a poslání.
4) Nižší řídící články soc. politiky (úřady práce), struktura, popis práce.
5) Marketing sociálních služeb
6) Kvalita sociálních služeb
7) Základní pojmy školského managementu.
8) Ekonomický pohled na školství.
9) Informační a rozhodovací systém ve školství, evaluace školských institucí.
10) Plánování a projektování ve školství (kurikulum státní, školní, třídní). Školní klima.