Charles Explorer logo
🇬🇧

Methodology of Philosophy and Ethics

Class at Hussite Theological Faculty |
LPED77

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

* Osnova kurzu: •

1. pedagogická situace, naše prostředky a možnosti, pedagogický optimismus •

2. osobní pedagogický styl, jednotlivé vědy základů společenských věd a jejich didaktická specifika •

3. kreativní didaktické myšlení, učitelova dílna (zdroje) •

4. metodické výstupy studentů: výklad •

5. metodické výstupy studentů: diskuse, dialog, sókratovský dialog •

6. metodické výstupy studentů: skupinová práce •

7. metodické výstupy studentů: audiovizuální pomůcky •

8. metodické výstupy studentů: práce s textem •

9. metodické výstupy studentů: aktivizující metody, hry •

10. doplňující didaktická témata: testy, eseje, známkování, evaluace, zpětná vazba •

11. doplňující didaktická témata: spolupráce se studenty, s rodiči, s institucemi •

12. doplňující didaktická témata: projekty, exkurze, výlety

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

V teoretické části semináře budou studenti konfrontováni se základními problémy a východisky výuky filosofie v podmínkách školy: proč, jak a jakou učit filosofii?

Ve stěžejní praktické části semináře se studenti seznámí a reálně si vyzkouší vybrané výukové metody pro řízení hodin základů společenských věd/filosofie. V řízených diskusích potom společně s vyučujícím zhodnotí rizika, výhody a nevýhody těchto metod. Studenti získají konkrétní inspirativní a využitelné návody na řešení pedagogických situací v běžné škole. Studenti se zorientují v pojetí středoškolského učiva v rámci základů společenských věd (RVP/ŠVP, jednotlivé vědní obory).

V případě distanční výuky bude probíhat v prostředí MS Teams.