Během této pedagogické praxe získá student zkušenosti s přírodovědně a environmentálně zaměřenou výukou v mimoškolním prostředí a s chodem mimoškolních vzdělávacích institucí. Po individuální dohodě s garantkou předmětu probíhá praxe ve vybrané mimoškolní vzdělávací instituci, např. ve středisku ekologické výchovy, muzeu, zoologické zahradě, botanické zahradě, domu dětí a mládeže apod. Po dohodě lze tuto praxi absolvovat i na přírodovědně zaměřeném táboře nebo soustředění, na pobytovém školním kurzu nebo expedici, ve školním přírodovědném kroužku apod.
Podle možností konkrétní instituce probíhá tato praxe blokově, zpravidla v rozsahu 2-4 týdnů, nebo průběžně během jednoho semestru. Student pracuje pod vedením zkušeného lektora nebo jiného pedagogického pracovníka dané instituce.
Student se během této praxe absolvuje náslechy, aktivně se podílí na výuce jako lektor nebo pomocný lektor a zapojí se i do dalšího běžného provozu instituce (např. příprava učebních pomůcek a materiálu, údržba sbírek, péče o chovy, evaluace výukových programů apod.). Doporučený rozsah je 6-8 hodin náslechů a 16-20 vlastní výuky + příprava.
Z absolvovaných náslechů, výuky i další práce student zpracuje podrobné záznamy a spolu s přípravami na výuku je po skončení praxe nahraje do Google Classroom a předloží ke kontrole. V případě distanční výuky pomáhá s online aktivitami a jejich př ípravou i následnou evaluací.
Povinná je účast na informační schůzce, hromadné reflexní schůzce a individuální reflexní zápočtové schůzce.