1. Seznámení s teroriemi učení, aktuálními trendy ve výuce (nejen) přírodovědných předěmtů dle koncepce kurikulárních dokumentů.
2. Přehled výukových metod a organizačních forem s ohledem na jejich aktivizační potenciál pro žákovo učení.
3. Konkrétní praktické ukázky výukovyých metod a forem, při nichž jsou aktivní sami účastnícu kurzu.
4. Konkrétní praktické ukázky výukovyých metod a forem připravené účastníky kurzu.
5. Reflexe a evaluace výukových metod a organizačních forem.
6. Reflexe a evaluace kurzu.
Metody výuky a organizační formy představují účinný nástroj učitele, díky kterému může vést výuku svých hodin; pokud navíc používá takové metody a formy, které žáky baví a stimulují k práci, pak žáci pracují v hodinách nejen efektivně, ale zároveň s chutí. Studenti se v tomto předmětu naučí přemýšlet o metodách a formách, vhodně je navrhovat a aplikovat ve své budoucí výuce (nejen) biologie; to vše v soualdu se současnými trendy a požadavky kurikulárních dokumentů.
Současně si sami účastníci metody a formy vyzkouší - a to jak z pozice žáka, tak i z pozice vyučujíc í/ho.
Zároveň budou prezentovány možnosti pro online výuku či distanční potřebu vzdělávání.