Stěžejní část předmětu se odehrává na fakultní škole, kde student učitelství chemie vyučuje chemii pod vedením fakultního učitele.
Praxe zahrnuje hospitačn í i výstupovou pedagogickou praxi v aprobačních předmětech studenta na střední škole u jednoho či více fakultních učitelů. Délka praxe je 4 týdny (teoreticky 2x2 týdny pro každý předmět), student využívá a hodnotí své dříve nabyté dovednosti, zkušenosti a aktivity a porovnává různé styly práce fakultních učitelů.
Požadavky: 4 hodiny náslechů + 19 výstupových vyučovacích hodin, z toho aspoň 4 hodiny laboratorních prací v chemii.
Po absolvování pedagogické praxe se konají dvě setkání studentů a vyučující pedagogických praxí, kde společně reflektují absolvovanou praxi. Jednotliví studenti se pak dále individuálně setkají s vedoucí praxí, kdy společně nad přípravami a zpětnými vazbami fakultního učitele diskutují aspekty proběhlé pedagogické praxe.
Veškeré potřebné formuláře, požadavky a doklady pro získání nároku na zápočet za pedagogickou praxi z chemie jsou obsaženy ve skriptu Příprava, organizace a realizace pedagogických praxí, které si lze na KUDCH zapůjčit.
Studenti mohou absolvovat jednu část praxe v místě bydliště (mimo Prahu). Veškeré informace k pedagogickým praxím jsou na https://www.natur.cuni.cz/fakulta/studium/bc-nmgr/pedagogicke-praxe/uvodni-informace .
Předmět je určen studentům učitelství chemie v kombinaci s dalším oborem. V rámci druhé pedagogické praxe provádějí studenti učitelství vlastní pedagogickou činnost, na jiné škole než v rámci první pedagogické praxe.
Studenti během dvou týdnů (4 týdnů celkově společně s druhým oborem) absolvují nejprve několik náslechových hodin, počítaje třídy, ve kterých budou poté vyučovat, a společně s fakultním učitelem rozebírají pedagogické a didaktické aspekty. Po aklimatizaci v dané škole student učitelství provádí vlastní pedagogickou činnost v dohodnutých třídách. Praxe může probíhat u jednoho či více fakultních učitelů (dáno úvazkem fakultního učitele), kteří vedou studenta při praxích tím, že s ním před výukou diskutují přípravu, pomáhají při nejasnostech, dávají zpětnou vazbu k připravené hodině, každou výuku studenta sledují a provádějí s ním poté rozbor hodiny. Prováděná pravidelná reflexe má za cíl pomoci studentům učitelství při osvojování si pedagogických kompetencí a podpořit studenty v kreativitě při tvorbě plánu vyučovací hodiny. Druhá pedagogická praxe přináší studentům možnost zúročit zkušenosti z první pedagogické praxe, zahrnout do dalších pedagogických výstupů všechny dosud absolvované náslechy, reflexe s fakultními učiteli, garantem praxí i kolegy z ročníku. Pedagogické praxe umožňují studentům učitelství odzkoušet si různé formy a metody výuky v reálném kolektivu a s odborným vedením a odbornou zpětnou vazbou. Tyto praktické zkušenosti jsou nenahraditelné běžnou vysokoškolskou výukou.