Charles Explorer logo
🇬🇧

School practice II

Class at Faculty of Science |
MC280C19J

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Předmět sestává z  vlastní pedagogické praxe na fakultní škole a několika setkání po absolvování praxe.

Souvislá pedagogická praxe v aprobačních předmětech studenta na střední škole u jednoho či více fakultních učitelů zahrnuje hospitace i vlastní pedagogické výstupy studenta. Student vyučuje po danou dobu v několika třídách chemii, své přípravy rozebírá před i po jednotlivých hodinách se svým fakultním učitelem. Zároveň se inspiruje během hospitací činnostmi fakultního učitele a své poznatky a dojmy aplikuje do své vlastní výuky.

Veškeré potřebné formuláře, požadavky a doklady pro získání nároku na zápočet za pedagogickou praxi z chemie jsou dostupné na stránkách studijního oddělení, v sekci Pedagogické praxe.

Kromě vlastní pedagogické praxe na konkrétní škole absolvují studenti po praxi několik setkání s garantem praxí za chemii. Setkání po praxích sestává z několika hromadných a individuální reflexe (poznatky, dojmy, tipy a námitky), kdy během společných hodin studenti s vyučujícím/garantem diskutují jiné varianty absolvovaných laboratorních cvičení, seminářů a běžných vyučovacích hodin, s důrazem na laboratorní cvičení.

Reflexe pedagogické praxe je důležitou součástí zapsaného předmětu, neboť poskytuje zpětnou vazbu pro vlastní budoucí pedagogické působení.

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Předmět je určen studentům učitelství chemie jednooborového studia. V rámci druhé pedagogické praxe provádějí studenti učitelství vlastní pedagogickou činnost, na jiné škole než v rámci první pedagogické praxe. Studentům jednooborového učitelství chemie jsou doporučovány školy s přírodovědným zaměřením, odborné chemické školy, nebo střední školy, které poskytují studentům širší nabídku přírodovědných/chemických volitelných seminářů či laboratorních cvičení.

Studenti během třech týdnů absolvují nejprve několik náslechových hodin, počítaje třídy, ve kterých budou poté vyučovat, a společně s fakultním učitelem rozebírají pedagogické a didaktické aspekty. Po aklimatizaci v dané škole student učitelství provádí vlastní pedagogickou činnost v dohodnutých třídách. Praxe obvykle probíhá u více fakultních učitelů, kteří vedou studenta při praxích tím, že s ním před výukou diskutují přípravu, pomáhají při nejasnostech, dávají zpětnou vazbu k připravené hodině, každou výuku studenta sledují a provádějí s ním poté rozbor hodiny. Prováděná pravidelná reflexe má za cíl pomoci studentům učitelství při osvojování si pedagogických kompetencí a podpořit studenty v kreativitě při tvorbě plánu vyučovací hodiny. Druhá pedagogická praxe přináší studentům možnost zúročit zkušenosti z první pedagogické praxe, zahrnout do dalších pedagogických výstupů všechny dosud absolvované náslechy, reflexe s fakultními učiteli, garantem praxí i kolegy z ročníku. Pedagogické praxe umožňují studentům učitelství odzkoušet si různé formy a metody výuky v reálném kolektivu a s odborným vedením a odbornou zpětnou vazbou. Tyto praktické zkušenosti jsou nenahraditelné běžnou vysokoškolskou výukou.

U studentů jednooborového studia učitelství chemie je kladen větší důraz na laboratorní praxi, tedy v rámci pedagogické praxe vedou více hodin laboratorních cvičení než studenti dvouoborového studia.