1. Úvod, požadavky; Základní pedagogické dokumenty pro výuku chemie; sestavení tématického plánu pro výuku obecné chemie 2. Historie výuky chemie v ČR2. 3.
Materiální didaktické prostředky - učebnice chemie 4. Výběr a uspořádání učiva obecné chemie 5.
Nemateriální didaktické prostředky - kognitivní cíle 6. Didaktická transformace tématu chemických výpočtů 7.
Nemateriální didaktické prostředky - metody a formy výuky obecné chemie 8. Badatelsky orientovaná výuka 9.
Učební úlohy - tvorba a použití ve výuce obecné chemie; Metody hodnocení a klasifikace ve výuce obecné chemie 10. Hospitace a rozbory, zvané přednášky/workshopy
Předmět je určen pro studenty prvního ročníku navazujícího studia učitelství chemie ve dvouoboru i jednooboru. Cílem předmětu je seznámit studenty s různými způsoby přístupu k v ýuce obecné chemie, získat didaktické dovednosti při řízeném procesu osvojování učiva chemie. Výuka předmětu je realizována jako tříhodinový blok přednášky a cvičení, kdy se plynule prolínají teoretické části s praktickými a studenti mají prostor pro vlastní aktivity, diskuzi, reflexi. Svou náplní, kdy studenti několikrát připravují menší či větší ukázku vyučovací hodiny na zvolené téma, je předmět důležitou průpravou pro pedagogické praxe v dalším semestru.
(Přednáška a cvičení probíhá prezenčně, v případě nemožnosti navštěvovat fakultu či znemožnění prezenční výuky bude kurz probíhat během on-line setkání, které bude domluveno s vyučujícími.)