1. Různé způsoby učení se jedince přírodním vědám v průběhu života (od preprimárního vzdělávání po dospělost) a vhodné způsoby výuky přírodovědných oborů.
2. Přírodovědná gramotnost jako obecný přístup k výuce přírodních věd a její vazba na kurikulární dokumenty, resp. rámcové vzdělávací programy.
3. Přínosy různých technik výuky a učení se k rozvoji přírodovědné gramotnosti (přírodovědného vzdělání).
4. Kompetence učitele přírodovědných oborů včetně praktických ukázek způsobů jejich rozvoje.
5. Možnosti realizace různých metod, forem a postupů výuky při realizaci rámcových vzdělávacích programů, resp. školních vzd ělávacích programů v oblasti přírodních věd (včetně praktických ukázek).
6. Způsoby hodnocení výuky přírodních věd různými metodami, formami a postupy (analýza dostupných národních a mezinárodních studií).
7. Způsoby hodnocení přírodovědného vzdělávání ve výuce - metody, s akcentem na formativní hodnocení včetně ukázek.
8. Prezentace studentů
The course focuses on general pedagogical and didactic principles which can be applied in science teaching. The lectures are based not only on the knowledge of traditional fields such as pedagogy or general didactics but this knowledge is connected with new findings of research in the field of science education, as well as with important knowledge from the field of neuropedagogy and neuropsychology.
The aim of the course to show general broader approaches to teaching science. The course will include a series of practical demonstrations that students will be able to apply in teaching and in their own learning.