* Harmonogram:
Současné pojetí chemického vzdělávání na základní a střední škole
Kurikulární pedagogické dokumenty a jejich charakteristika
Základní subsystémy vzdělávacího procesu a jednotlivé fáze výuky
Učivo chemie - obsah a rozsah na úrovni základní a střední školy
Učivo chemie - posloupnost a strukturace na úrovni základní a střední školy
Současné trendy ve vývoji oboru chemie a jeho aplikacích
Chemie v každodenním životě a praktických aplikacích
Obecná chemie - vybrané tematické celky učiva a jejich inovace
Anorganická chemie - vybrané tematické celky učiva a jejich inovace
Analytická chemie - vybrané tematické celky učiva a jejich inovace
Organická chemie - vybrané tematické celky učiva a jejich inovace
Biochemie - vybrané tematické celky učiva a jejich inovace
* Seminární práce
Zpracovat návrh inovovaného učiva vybraného tématu formou prezentace nebo posteru s využitím vhodných vyučovacích prostředků.
* Studijní literatura a internetové odkazy:
Čtrnáctová, H.: Učební úlohy v chemii. Karolinum, Praha 2009.
Greenwood N. N., Earnshaw A.: Chemie prvků (1. a 2. díl). Praha, Informatorium 1993.
Kalhous Z., Obst, O.: Školní didaktika. Portál, Praha 2002.
Klikorka J., Hájek B., Votinský J.: Obecná a anorganická chemie. Praha, SNTL, 1989.
Pacák J.: Jak porozumět organické chemii. Praha, Karolinum, 1997.
Pasch, M. a kol.: od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Portál, Praha 2005.
Petty, G.: Moderní vyučování. Portál, Praha. 1996.
Skalková, J.: Obecná didaktika. Grada, Praha 2006.
Stanitski C. L. a kol.: Chemistry in Context. American Chemical Society, WCB/McGraw-Hill, 2000.
Štulík K. a kol.: Analytické separační metody. Praha, Karolinum, 2005.
Tichý M.: Toxikologie pro chemiky. Praha, Karolinum, 2004.
Vodrážka Z: Biochemie. Praha, Academia, 2002.
Výuka je zaměřena na otázky obsahu učiva vybraných tematických celků chemie a jejich inovaci z hlediska požadavků kurikulárních pedagogických dokumentů, současného stavu vývoje oboru chemie a možností aplikace a využitelnosti učiva v praxi. Pozornost je věnována klasickému i novému učivu chemie a různým způsobům transformace tohoto učiva.
Výuka předmětu je realizov ána jako dvouhodinový blok přednášky a cvičení.