Podmínky získání zápočtu: Vypracování úlohy zařazené do korespondenčního semináře a opravení došlého řešení, provedení alespoň dvou recenzí úloh ostatních autorů.
Literatura
<http://ksicht.natur.cuni.cz/>
učebnice základních kurzů chemie pro vysoké školy a odborné články
In the introductory lessons, students will learn about existing possibilities of extracurricular education of gifted pupils in chemistry. In the next part of the course students will be guided to elaborate a task suitable for a correspondence seminar, which undergoes peer-review. The task must be imaginatively elaborated, with emphasis on both didactic and professional aspects, assuming the necessary information from literature.
Assesment methods and criteria linked to learning outcomes: Conditions for obtaining the credit: Elaboration of the task included in the correspondence seminar and correcting the solution, at least two reviews of the tasks of other authors.
Literature
<http://ksicht.natur.cuni.cz/>
textbooks of basic chemistry courses for universities and specialized articles
V úvodních hodinách se studenti seznámí se stávajícími možnostmi mimoškolního vzdělávání nadaných žáků v chemii. V další části kurzu budou studenti vedeni k vypracování úlohy vhodné do korespondenčního semináře, která prochází recenzí formou ?peer-review". Úloha musí být nápaditě zpracována, důraz je kladen jak na didaktickou, tak na odbornou stránku, přičemž se předpokládá čerpání potřebných informací z odborné literatury.
Podmínky získání zápočtu: Vypracování úlohy zařazené do korespondenčního semináře a opravení došlého řešení, provedení alespoň dvou recenzí úloh ostatních autorů. Literatura <http://ksicht.natur.cuni.cz/> učebnice základních kurzů chemie pro vysoké školy a odborné články
Během semináře se studenti seznámí s mimoškolní zájmovou činností v podobě Korespondenčního semináře inspirovaného chemickou tematikou (KSICHT) a obdobných aktivit pro žáky středních škol.
Předmět je určen pro studenty, kteří se chtějí naučit rozvíjet schopnosti nadaných středoškolských žáků projevujících zájem o chemii. Formou semináře a diskuzí se studenti seznámí se způsoby a uskalími vzdělávání nadaných žáků. Dále se studenti aktivně zapojí do organizace korespondenčního semináře včetně vytvoření úlohy a opravení došlého řešení.
Koncepce semináře vyžaduje tvůrčí přístup studentů k tvorbě úloh a dostatečné didaktické a odborné znalosti. Seminář je určen především studentům učitelství v magisterském stupni studia.
Literatura http://ksicht.natur.cuni.cz učebnice základních kurzů chemie pro vysoké školy a odborné články
Kurz probíhá prezenčně, v případě nemožnosti navštěvovat fakultu či znemožnění prezenční výuky bude kurz probíhat v on-line prostředí Microsoft Teams (tým 12ouauc).